جاهای دیدنی مشهد
نوشته شده توسط : مهدیه

یکی از شهرهای بزرگ ایران، مشهد است که سالانه افراد بسیاری برای زیارت حرم امام رضا به این شهر سفر می‌کنند. اما علاوه بر حرم مطهر امام رضا، شهر مشهد دارای جاذبه‌ها دیدنی زیادی است که می‌توانید با سفر به آن و گردش در این شهر لذت ببرید. در ادامه بهترین جاهای دیدنی مشهد را معرفی خواهیم کرد:

آرامگاه فردوسی از جاهای دیدنی تاریخی مشهد

مقبره فردوسی شاعر بزرگ حماسه سرای ایرانی در فاصله 15 کیلومتری از شهر مشهد قرار گرفته و علاوه بر آرامگاه این شاعر در آن مکان کتابخانه و موزه‌ای دیدنی نیز وجود دارد. همچنین در نزدیکی آرامگاه فردوسی، شما می‌توانید آرامگاه مهدی اخوان ثالث و محمد رضا شجریان را نیز مشاهده نمایید.

حرم مطهر از جاهای دیدنی مذهبی مشهد

شاید مهم‌ترین مکان دیدنی مشهد که همه مسافران به آن مراجعه می‌کنند، حرم امام رضا (ع) است. در حرم مطهر علاوه بر زیارت امام رضا (ع) شما می‌توانید از موزه و کتابخانه آن نیز بازدید نمایید. مقبره شیخ بهایی و شیخ طبرسی نیز در محوطه حرم واقع است و از دیگر جاهای دیدنی مشهد است.

پارک کوهسنگی از جاهای دیدنی و تفریحی مشهد

یکی از محبوب‌ترین پارک های مشهد و جاذبه‌های طبیعی آن، پارک کوهسنگی است. پارک کوهسنگی واقع بر قله‌ای با همین نام است که چشم انداز آن بر مناطق اطراف می‌تواند بسیار جذاب باشد. شما در پارک کوهسنگی می‌توانید از قایق سواری و وسایل بازی کودکان نیز استفاده نمایید.

پارک جنگلی وکیل آباد از مکان‌های دیدنی و تفریحی مشهد

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی مشهد، پارک جنگلی وکیل آباد است که از زمان‌های گذشته محبوب‌ترین پارک مشهد بوده است. دیدن این پارک در بهار یکی از لذت بخش‌ترین تفریحات طبیعی شهر مشهد می‌باشد. وجود آب نما، درختان کهن سال، چشمه موجود در این باغ و... برخی از جاذبه‌های آن است.

دره ارغوان از جاهای دیدنی طبیعت مشهد

در شهرستان طرقبه دره‌ای وجود دارد که در اردیبهشت با شکوفه‌های ارغوانی فضایی زیبا را به وجود آورده که با سفر به مشهد در این فصل باید از این مکان لذت ببرید.

شاندیز از خوش آب و هواترین جاهای دیدنی مشهد

یکی از جاهای خوش آب و هوای مشهد که می‌تواند دیدن آن بسیار لذت بخش باشد، منطقه ییلاقی شاندیز است. با مراجعه به این منطقه می‌توانید علاوه بر دیدن طبیعت سرسبز آن، با غذا خوردن در رستوران‌های مطرح این منطقه می‌توانید از اوقات خود لذت ببرید.

طرقبه از ییلاق‌های مشهد

این ییلاق که فاصله کمی هم با شاندیز دارد، به دلیل آب و هوای مناسب جایگاه خاصی برای گردشگران و مسافران شهر مشهد دارد. در روستاهای این منطقه که یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد است می‌توانید طبیعت زیبا و بکری را مشاهده کنید و از فروشگاه‌های صنایع دستی خرید نمایید.

چالیدره از جاهای دیدنی مشهد

چالیدره مجموعه‌ای سرسبز و رفاهی تفریحی است که در تمامی فصول زیبایی خاص خودش را دارد. این مجموعه دارای تفریحات و امکانات فراوانی است. برخی از این امکانات شامل تله کابین، بانجی جامپینگ، رستوران، تله سیژ، قایق سواری، باشگاه ورزشی و... می‌شود.

مرکز خرید الماس شرق از جاهای دیدنی مشهد

یکی از معروف ترین مراکز خرید در شهر مشهد، الماس شرق است که دارای امکانات رفاهی و تجاری بسیاری می‌باشد. در این مرکز خرید می‌توانید انواع سوغاتی‌های مشهد، لوازم خانگی، پوشاک و... را خریداری نمایید. شهربازی سرزمین عجایب نیز در الماس شرق واقع شده که دارای بازی‌های متنوعی است. این مجتمع تجاری دارای 6 طبقه می‌باشد که در کنار خرید می‌توانید از امکانات رفاهی آن نیز لذت ببرید.

آرامگاه نادر از جاهای دیدنی و تاریخی مشهد

یکی از بناهای تاریخی و دیدنی مشهد، آرامگاه نادر است که توسط قوام السلطنه در روزهای انتهای حکومت قاجار برای یادبود نادرشاه افشار ساخته شد. موزه نادری نیز در مجاورت این مکان واقع است. آرامگاه نادری و موزه نادری یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد می‌باشد که با بازدید از آن می‌توانید در مورد گذشته مشهد و تاریخ آن نیز آگاه شوید.

بام یا پارک خورشید از جاهای دیدنی مشهد

یکی از بهترین جاهای دیدنی که می‌توانید با مراجعه به آن در شهر مشهد دقایقی را در آرامش و لذت سپری کنید، بام مشهد است. این بام در بلوار هاشمیه واقع شده که در شب منظره دیدنی از کل شهر را می‌توانید مشاهده نمایید. در پارک خورشید مشهد امکاناتی مانند زمین بازی کودکان، پیست دوچرخه سواری، زمین فوتبال و والیبال و... نیز وجود دارد.

پارک ملت از تفریحات مشهد

یکی دیگر از پارک‌های بزرگ و زیبا در مشهد، پارک ملت است که در غرب مشهد واقع شده است. این پارک ملت در سال 1343 تاسیس شد و موجب گسترش فضای سبز مشهد گشت. در این پارک می‌توانید در استخر روباز، شهربازی، زمین‌های ورزشی، مسیر دوچرخه سواری و... به تفریح بپردازید.

شهربازی افتتاح شده در پارک ملت از بهترین و معروف ترین شهربازی‌های مشهد است که تعداد زیادی وسیله بازی هیجان انگیز و ایمن دارد. چرخ و فلک پارک ملت ارتفاعی حدود 80 متر داشته که در اوج آن می‌توانید چشم انداز زیبایی از شهر را نظاره کنید.





:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: